Szybki kontakt:
Tel. +48 605 891 128
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Porady

Śmierć bliskiej osoby to dla każdego z nas bolesne doświadczenie. Wiemy, że w pierwszych chwilach podjęcie jakiegokolwiek działania jest bardzo trudne, dlatego pomagamy Państwu w załatwieniu wszelkich formalności urzędowych w ZUS i KRUS. Zajmiemy się także przeprowadzeniem ceremonii pogrzebowej z należytą oprawą.  Poniżej zabraliśmy dla Państwa najważniejsze informacje i wskazówki, które mogą okazać się pomocne w przypadku śmierci bliskiej osoby.

Foto

Jakie dokumenty należy przygotować?

Przed skontaktowaniem się z Zakładem Pogrzebowym upewnij się, że posiadasz wymienione dokumenty:

  • dowód osobisty zmarłego,
  • kartę zgonu wystawioną przez lekarza lub akt zgonu wystawiony przez Urząd Stanu Cywilnego,
  • dowód osobisty osoby załatwiającej formalności,
  • legitymację emerytalną lub rencisty, a w przypadku jej braku ostatni odcinek emerytury lub renty zmarłego,
  • zaświadczenie o zatrudnieniu (jeśli osoba zmarła przed śmiercią była czynnym pracownikiem, pracodawca zobowiązany jest do wystawienia takiego dokumentu).

 

 

Kto może zgłosić zgon?

Do zgłoszenia zgonu uprawnieni są między innymi:

  • najbliżsi krewni lub powinowaci: małżonek, dzieci zmarłego,
  • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
  • osoby obecne przy zgonie lub osoby, które naocznie się o nim przekonały,
  • administrator lokalu, w którym zgon nastąpił,
  • szpital lub zakład, w którym nastąpił zgon.

Osoba zgłaszająca zgon powinna przedstawić wystawioną przez lekarza karta zgonu, dowód osobisty zmarłego ( lub paszport w przypadku, gdy zmarły nie był obywatelem Polski), dowód osobisty wnioskodawcy.

Zasiłek pogrzebowy – jakie dokumenty należy przygotować?

Podstawowymi dokumentami, które wymagane są do wypłaty zasiłku pogrzebowego, są:

  • wniosek o wypłatę zasiłku pogrzebowego (druk ZUS Z-12),
  • skrócony odpis aktu zgonu, odpis zupełny aktu urodzenia dziecka z adnotacją, że dziecko urodziło się martwe albo odpis skrócony aktu urodzenia dziecka, które urodziło się martwe,
  • oryginały (lub kopie potwierdzone przez bank) rachunków poniesionych kosztów pogrzebu,
  • dokument potwierdzający pokrewieństwo lub powinowactwo osoby zgłaszającej wniosek ze zmarłym,
  • w przypadku, gdy zmarły był osobą ubezpieczoną lub członkiem rodziny osoby ubezpieczonej należy dostarczyć zaświadczenie płatnika składek o podleganiu ubezpieczeniu rentowemu w dniu śmierci.

 

Przejdź do galerii zdjęć

Zobacz

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.